Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Jag vann :o)

  • Jaaa, jag vann Sköna Hems månadens läsarhem tävlingen  , för Maj månad...
  • Nu blir det ännu mera tapet mm :o)

Läsarhemmet /

Ebba & Alwins lekrum vann i maj

Maj månads vinnare blev Ebba och Alwins lekrum. Ljust och färgglatt, med massor av plats att både stoja, leka och rita.


Publicerad: 2009-06-11

Inredarens kommentar

Den här inredningen är gjord helt på barnens villkor. Allt händer i deras ögonhöjd. Ränderna på väggen sitter på lagom nivå för små personer. Förvaringen är lättåtkomlig för den som inte är lång. Bokyllan är lätt att nå upp till. Här är det meningen att barnen själva ska kunna plocka fram - och undan - sina saker.

Materialen är oömma - här behöver man inte vara rädd för att ha sönder något. Det finns gott om plats för både stoj i rutschkanan som står bakom en liten skyddsvägg. Samtidigt kan den som sitter och ritar få en lite mer skyddad vrå vid fönstret.

Färgerna är klara och glada, "Gräsmattan"  mitt på golvet tar kanske bort lite av "stojljudet". Mitt på golvet är det fritt fram för att breda ut sig med lekprojekten, eller hoppa omkring på studsbollen. Vi anar att det inte alltid ser lika välstädat ut som på bilderna - ett av de stora problemen i barnens rum brukar vara förvaring. Här är det löst med lättåtkomliga backar på en nivå som barnen själva kan nå - om de skulle få lust att städa ...

Charlotte Pettersson
inredningschef, Sköna hem

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0